måndag 21 april 2014

Bloggen väcks till liv igen

Som ni som läst den här bloggen märkt avstannade allt två veckor in i mars.  Det blev några dagar som var för hektiska att hinna skriva på, sedan blev det för mycket för att skriva så jag sköt upp allt.  Under tiden har jag dock fotograferat en del mat, men jag tror inte jag orkar, eller ens kan, skriva ikapp.  Nu har jag beslutat mig för att börja skriva där jag är, men kommer nog ibland hoppa tillbaks till den förlorade tiden och klämma in lite information när det faller sig rätt.

I detta inlägg ska jag redovisa dagen efter jag skrev senast, det här är frukost samt lunch den 12e mars:
Experimentlustan föll på och jag gjorde två Brie de Meaux-finncrisp-smörgåsar.  En med Ansjovis! och en med rökt skinka.Det funkade inte med ansjovis, föga förvånande :-)

Lunchen åts på en persisk restaurant av det enklare slaget i Gamlesta'n..  Helt OK, men mina smaklökar var rätt döda p.g.a. förkylning.  Det ingick en linssoppa i salladsbuffén, och rätten jag beställde var någon slags lammfärsbiffar med saffransris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar