lördag 13 december 2014

Hjärta till frukost och middag

Igår fredag testade jag kycklinghjärtan på två sätt.  Dels till frukost, med ett stekt ägg, och dels till "middag" (nja jag skippade eg. middag och åt dem mer som tapas).  Jag använde de sous vide hjärtan som jag gjort dagen innan. Dessa frästas med ett stekt ägg i flytsmör (rapsolja + smör)och åts rätt av.  En lättlagad och stabil frukost med lite nyhetens behag som ger mersmak.
  Senare på kvällen testade jag att 
 steka lite hårdare i jordnötsolja för att få en tuffare frityryta.  Jag hade också rätt rejält med sälta, svart- samt szechuanpeppar.  Det blev supergott!  Hjärtana smakar lite åt kycklinglårfiléhållet, d.v.s. det lite godare mörka köttet.  I den här tillredningen tycker jag det kommer helt till sin rätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar