måndag 3 mars 2014

Hing Wa har droppat måndagsfisken!

Idag hade jagställt in mig på Hing was fantastiska panerade fisk med Choi sum, men i den nya menyn har de droppat den till förmån för dumplings.  Nåja, jag gillar dumplings också.  Gjorde mig besväret att be om riktig dumplingssås och han som tog emotbeställning såg ut som ett frågetecken, det var ju det de serverade?  Då förstod jag att när de för 1½ vecka sedan servade mig dumplings för första gången hade såsen tagit slut och de försökte lösa det med sweet chilli.  Det var därför det tog tid när jag förklarade att jag ville haft "riktig" dumplingssås.  Idag blev det äkta vara direkt, och det var givetvis bra, och i mina ögon autentiskt.  Fisken var en bättre rätt, men det här duger gott som ett alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar