måndag 3 mars 2014

Studentikos festmåltid.

Idag var jag på CCC-omsits, en årligen återkommande fest för gamla Chalmers Cortègecommitéare.  Det var trerätters, med en förrätt på laxcarpaccio, som faktiskt var riktigt bra.  Jag säger faktiskt, för det brukar inte vara prioriterat med en kulinarisk kvalitet på denna festkväll.  Huvudrätten var coca cola-marinerat innanlår med potatisgratäng och sparris, och det v<r väl inte alls så lyckat.  De hade inte tillräckligt med tid att värma på kantinmaten, och köttet var kallt och alldeles för stekt.  Men jag vet att det fanns folk där som inte kan med "rött" kött, så de försökte väl göra det well done.  Men snälla, servera inte nötkött då.  Kyckling och gris är betydligt bättre då!  Efterrätten var kul, men jag minns faktiskt inte vad det exakt var. En slags sorbetröra på bär tror jag. Men det spelar mindre roll, vi hade KUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar