måndag 24 februari 2014

Dumplings på Hing Wa

Ny meny på Hing Wa!   Det är nog första gången på alla de år jag gått hit på lunchen som de ändrat sin stående veckomeny.  Nytt på fredagarna är dumplings, vilket jag var tvungen att testa.  de kostar 5 kr extra, men då blir det bara 65 kr, så vad gör det?  Dock blev det lite av en besvikelse när de kom in, de serverades med Sweet chili!  Jag tog dock mod till mig och frågade efter risvinäger.  Visst, och så dröjde det ett tag som var lite längre än vad jag förväntat mig.  Sedan kom en, så vitt jag kan bedöma, en helt autentisk kinesisk dumplingssås, på vinäger, soja och en del, för mig, okända örter.  Klart intressant och gott, och lyckokänlan kom tillbaka.  Kanske föredrar jag deras Szechuankyckling, men nyhetens behag vägde upp detta, denna fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar