tisdag 25 februari 2014

Tom Yum soppa med champinjoner

Nu har jag faktiskt läst på om Tom Yum, och det är faktiskt just soppa :-)  Jag trodde först det var en kryddpasta som var av mer generell natur.  Denna surstarka soppa är typisk inte bara för Thailand utan också Laos, Malaysia och Indonesien bland andra.  Jag  handlade på vägen hem men glömde nudlar, köpte dock champinjoner.  Eftersom jag behövde lite matighet, så skivade jag ned tre champinjoner först efteråt kollade jag upp energiinnehållet.  Oerhört lågt ju, så det var ju helt rätt ur min fastesynpunkt :-)  Lite purjolök och grönsaksbuljongspulver fick också gå i för en fylligare smakbild.  Hade i extra Tom Yum för att jag misstänker att kroppen kan bli lite lurad till mättnad av styrka.  Hett blev det.. men det låga blodsockret känns tydligt nu efteråt ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar