tisdag 11 februari 2014

Misosoppa

Idag tänkte jag testa att fasta bara för att kolla om jag tycker det är något för mig.  Rent hälsomässigt är det säkert det, men jag har rätt stora krav på välbefinnande och tycker inte om dieter som stör mitt humör och därmed presterande.  Det finns massor av saker jag tycker om med lågt energiinnehåll, så det blir inget större problem om bara jag kan se till att ha sådant tillgängligt.  Jag vill ju gärna vara spontan också och äta om det bjuds något gott.  Nåja till frukost 55 kcal i soppan och 15 kcal i drycken.  Jag gjorde c:a 3dl Misosoppa på grönsaksbuljong (Knorrs pulver, men dubbla styrkan jämfört med rek. blandning), 1 msk ljusgul (s.k. vit) misopasta, några nedklippta färska timjankvistar och lite gräslök.  Avsluta med chiliflakes för lite smak.  Det här är riktigt gott och mättade faktiskt fram till 13-tiden.
Drycken var en mun grapefruktsjuice som jag sväljer min blodtrycksmedicin med, samt en dubbel shot espresso.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar