onsdag 15 januari 2014

Hing Wa-lunch igen!

Onsdagar är den dag jag tycker Hing Wa har sin "sämsta" lunchmeny, även om det stekta riset är riktigt gott.  Dock är ris inte det jag tycker är mest spännande i världen, utan har det hellre som tillbehör än som huvudrätt.  Idag tänkte jag att jag kanske ska prova en av de där rätterna som alla kinesiska krogar i Sverige har, men som nog inte är helt genuint.  Biff i currysås.  Jag tycker ändå att deras variant hade en del förtjänster som den där gula rätten andra serverar saknar. De hade rätt bra med gul lök, precis lagom kokt, och riktigt smakrik.   Curryn var snarare brun än gul, och skälet var säkert att det var lite mer soja i, vilket jag tycker är helt rätt.  Dessutom var det en betydligt starkare curry-smak, vilket föll mig i smaken också.
Kanske inte en rätt som gör att jag vill hit varje onsdag, men helt klart OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar