fredag 3 januari 2014

Nödmat

Efter att ha gjort lite ärenden var vi superhungriga utan att ha en plan.  Ännu ett läge för nödmat, det blev vändstekta ägg på kavring.  Jag lade till lite lågtempererat sidfläsk jag gjorde sous vide för några dagar sedan.  83 grader i 18 timmar har jag för mig det var, marinerad i en soja och farin + vanligt sockermarinad.  Det var en test med lite för lång gånget sidfläsk för att vara optimalt, men ändå ätligt.  Till detta lite HP-sås samt pickled lime & chili av indisk typ.  Resultatet blev så där, den indiska röran passade inte riktigt till den i övrigt rätt traditionellt engelska blandningen.  Men som nödmat, visst!

Framför allt blev det en upplevelse att få dricka Smuttynose Big A till, en bra dubbel-IPA jag gärna dricker mer av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar