fredag 31 januari 2014

Smakexperiment

Ibland vill man känna igen det man äter, det är ju därför klassiker blir klassiker, t.ex.  Andra dagar är man bara sugen på något nytt och spännande.  Så spännande kan det kanske inte bli med sakerna man har i kylskåpet, det mesta känner man väl till.  Men man kan blanda smaker som man inte testat tillsammans förut.  Idag kände jag för en ny upplevelse.  Serranoskinka och Brie de Meaux är en bra grund. Jag gjorde två Finncrisp-smörgåsar med dessa råvaror på.  Funderade lite på ättiksgurka men insåg att burken var i källarkylskåpet, men kom på att min inlagda pumpa fanns rakt framför mig.  Ville dessutom krispa till mackan lite så det blev lite av plocksallaten vi köpt häromdagen.  Sedan ville jag ha någon slags ört.. Persilja är mitt standardval till brie, men nu kollade jag vad vi hade för krukor och såg att dragon behöver göras slut på.  Satte ihop allt till en enhet.  Riktigt gott!  Och lite nytt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar